kolmapäev, 26. detsember 2018

Lõpp-punkt

Tänasega lõpetame oma õpirände.

IV nädal

03.12-08.12

Oi kui lühike nädal!

Juhendaja, tõttu pidime nädala lühikeseks lõikama- Terje pidi ootamatult Eestisse minema ning seetõttu ei saanud meid juhendada kolmapäevast kuni reedeni. Saime selle aja omale vabaks!
Esmaspäev oli nagu ikka, töine, kuid teisipäeval lõpetasime töö juba kella 10 ajal, kuna plaanis oli ettevõttel nn suurpuhastus. Samuti lahkus Terje lennukile umbes kelle 8.30 ajal ning otseselt meil Liiga töö puudus.

Kuigi mõlemad lootsime suurpuhastuses näha korralikku puhastust, siis seda me ei saanud. Lisaks tavalisele laua ja põranda pühkimisele, pesti mõlemad pinnad (laud tavalise külma veega, põrand pesuvahendiga) ning see oli ka kõik.

Olime pettunud, ilmselgelt, aga mis seal ikka teha.

Kolmapäeval otsustasin käia kesklinnas asuvas aias, nimeks Trädgårdsföreningen. See park on olnud alates 19.sajandist ning seejuures üks paremini säilinud.

Park oli imeilus, samuti Palmi maja, milles elutsesid Lahemere kliimale iseloomulikud taimed.

Kahjuks jäi palju ka nägemata, just ilmastiku tõttu, nagu näiteks: rooside aed, erinevad skulptuurid klaasmajades ning muud erinevad lilleaiad.

Päeva lugesin lõppenuks peale poes käiku, kui suundusin tagasi hosteli.

Neljapäev, reede ja laupäev möödusid enamikjaolt laiseldes, hostelis, või siis kodutööd tehes.

Pühapäeval käisin teises botaanikaaias, mis asus linna teises otsas.

See oli võimas- kogu park oli erinevate teemadega kaunistastud (kiviaed, jaapaniaed, bambuse või siis ürdiaed) ning kasvuhoones kõndides jäi tunne, nagu päriselt oleks vihmametsas või kõrbes olnud.

Samuti jagati seal tasuta maitsvat kuuma jooki, seoses jõulunädalaga, seega kogu seiklus sinna oli väärt väheke külmetamist.

Nädala lõpetasime Lii ja Timoga kohalikus restoranis- Gula Villan.

V nädal

10.12-18.12

Viis esimest päeva läksid nagu ikka, töötades ja hiljem puhates. Sel nädalal sain taas teha vanu tooteid ja paari uut toodet:

*pehmet piparkooki ja seda kokku panna*katta küpsiseid erinevate kreemide ja kasta neid šokolaadi sisse
*valmistada õunapirukat ja toorjuustukooki
*teha juurde martsipanist puuvilju ja neid värvida
*tellimustorte- printsessitorti ja moussekreemitorti
*kaunistada piparkooke
*kokku panna trühvlitorti
*valmistada šokolaadikujukesi
*teha martsipanist siga
*ja väga-väga palju saiakesi

Kolmapäev oli natuke teistmoodi- läksime nn eestlaste õhtule Revali kohvikusse Alingsåses.

Muidugi ei läinud kõik plaanipäraselt ning sinna jõudmiseks kulus päris palju aega, kuid saime pool tundi vestelda vanade eestlastega, kes eriaegadel olid Rootsi põgenenud. Sain ka seal üle mitme nädala Eesti toodet süüa (kohukest).

Neljapäeval oli Rootsis Lucia päev ehk me valmistasime terve nädala vältel, eriti neljapäeval, ühtesid kindla kujuga saiakesi. See oli kurnav ja tüütu, kuid elasime üle.

Laupäeval minnes saarestikule Mariale saime ka neid maitsta ja minule nad muljet ei avaldanud, aga eks igal rahvusel on omamoodi.

Saarestikul oli külm, hommik oli liiga varajane, kuid seal oli väga kena. Kummaline, kuidas inimesed suudavad saarestikul elada maksimum kolme autoga. Kõik teed olid tegelikud mõeldud jalgsi või rattaga käimiseks.

Pealelõunal käisime Timoga Hagas ringi, otsides suveniire, ning hiljem liikusime tagasi hosteli.

Pühapäev ja esmaspäev, kuigi olin algselt plaaninud ringi käia, siis kahjuks veetsin need hostelis. Esmaspäeva õhtul käisime Timo praktikakohas söömas- jäime väga rahule.

Teisipäev, lõpuks koju!

Asjad pakitud liikusime lendu ootama Comfort Hotelli. Saime seal tasuta lõunat nautida, et õhtul oleks meeldivam reisida.

Kahjuks oli terve see päev, kuni koju jõudmiseni, talumatu, sest jäin palavikku, seega väga palju reisist koju mäletan häguselt.

Kokkuvõttes, viimased 2,5 nädalat läksid lennukiirusel ning väga palju uut ei toimunudki. Reis lõppes üldses mõttes positiivselt, kuid minu haigeks jäämine rikkus endal juba pool kogemust ära.

Kas ma olen rahul?
Nii ja naa- alati oleks saanud paremini.

pühapäev, 16. detsember 2018

Timo töö

Kui ma esimest korda läksin oma töökohta siis ma olin väga vaimustuses. Minu jaoks oli juba nii söögiala kui ka köök vägevad, kuna pole enne restoranis tööd saanud teha. Restoran ise oli väga tugeva aasia mõjutusega ehk väga palju kasutati chillit, ingverit jne. Kõik toidud A La Carte poole peal tehakse kohapeal valmis, midagi ei kasutata valmis tehtud ja külmutatud. Kõik tooraine on Rootsist ainult need mida ei ole siit võimalik saada on tellitud mujalt. Näiteks seened mida kasutatakse on 20 km kauguselt ühest pisikesest farmist, kõik käsitsi korjatud. Kanaliha on sammuti siit lähedalt ja kõik on vabakasvatus mitte puuri omad. kalad kõik mida kasutatakse on püütud käsitsi õngega mitte suurtes kogustes võrkudega. Majoneese on neil 7 erinevat ja need on kõik ise tehtud. karbid mida nad pakuvad on siis samast püütud. Leiva küpsetavad nad ise. Restoran isd on tegelikult päris kallis, eelroad on 8-23 euroni, pearoad 20-38 euroni ning magustoidud 4-14 eurot.
    Pildiotsingu ogbg restaurang tulemus
Köök oli tegelikult pisike aga kõik mahtusid sinna ilusti ära. Üks pool oli A La Carte oma ja teine siis lõunasöögi oma. Huvitav oli ka see, et köök oli avatud. Minu jaoks oli huvitav see, et Rootsis ei ole kohustuslik kanda mütsi köögis.

Esimesel nädalal olin ma abis jõululaua tegemisega.Ehk tööl olin ma hommikul 8.00-16.00. See kujutas endast ette Rootsi erinevaid toite mida siis tulid suuremad grupid (Firnad jne.) sööma. See maksis ühele inimmesele 50 eurot pluss jook. Me tegime neile külma laua, sooja laua ja magustoidud. Söök oli laudadel ehk nagu Rootsi laud mida me täitsime koguaeg.
Teisel nädalal olin ma õhtuses vahetuses ehk A La Carte. Tööle läksin ma 13.00 ja olin kuni kinni panemiseni ehk 23.00. ma olin esmaspäevast kuni neljapäevani 10 tundi, sest siis sain ma olla terve päeva korraga tööl. Köök on lahti 17.00-22-00. Enne seda on ettevalmistused ja peale seda tehakse köögis koristus. Iga nädal korra tehakse ka suur puhastus kus pestakse ka lagi ja ventilatsioon kõik puhtaks. Mina sain enda kohustuseks siis valmistada eelroad ja magustoidud ehk külm sektsioon. Eelroogasi on erinevaid 6 ja magustoite oli 4 erinevat. Kuna nimed neil rootsikeeles siis neid ma ei hakka nimetama.

Lõunat saime süüa seda mida pakuti see päev lõuna rootsi lauas. seda sõid kõik koos kella poole kahe paiku. Õhtust sai süüa seda mida sa ise tegid menüüst või lasid teha kokkal, ainult liha ja kala ei saanud kuna need liiga kallid.

Kolmandal nädalal olin ma sammuti eelroogade valmistamisega hõivatud. Teisipäeval oli neil tellimus firmale kes samas majas siis töötab. nad tellisid pisikesed taldrikud neilt liha, juustu ja siis juurviljadega. teisipäeval ma pidin neid tegema 50 ja kolmapäeval 40.

Ja kuna reedel oli väga suur jõululaua tellimus siis nad küsisid kas ma olen nõus tulema hoopis reedel tööle ja aitama neid jõululauaga, natuke üle 300 inimese oli tellinud selle endale. Mina vastutasin seal sooja osa eest, ehk kui midagi hakkas otsa saama pidin köögist juurde tooma ja täitma anumad. .

Viimane nädal oli juba kuidagi kergem kuna ma sain juba aru kuidas eelroogade tegemine käib ja oskasin neid juba päris hästi teha ja ka toorainet siis valmistada. Ülemine pilt on tuunikala ja salatiga ning alumine on siis taimetoitlastele mõeldud eelroog.

Nad soovisid, et ma aitaks ka kolmapäeval neid jõululauaga aga kuna ma tundsin ennast halavasti siis ma tulin varem ära töölt et saaks kindlasti minna neljapäeval tööle kuna see oli mu viimane päev. Peakokk ütle, et ma sain väga hästi hakkama ja olin tubli.

Mulle väga meeldis see võimalus seal restoranis töötada. Kõige rohkem meeldis mulle see meeskond. Nad olid nii toredad ja abivalmis, koostöö oli väga sujuv, alati aidati kui oli vaja ja seletati mis midagi on ja kuida seda teha. Alati öeldi ka, et proovi kõike mida sa teed see on väga tähtis. Mind kutsuti ka järgmine esmaspäev sööma õhtust restorani tänutäheks ja öeldi, et võin Jane ja Lii kaasa võtta. Nad maksavad söögi kinni ja joogi peame ainult ise ostma.

laupäev, 8. detsember 2018

Kolmas nädal tööl (3.12-9.12)

Meil Janega oli see nädal tööl eriti lühike. Esmaspäeval saime teada, et Terje sõidab teisipäeva hommikul ootamatult Eestisse ja ka meie ei pea pärast teisipäeva sellel nädalal rohkem tööle minema. Natukene kurb tegelikult, sest tööl olles läks aeg päris kiiresti ja mul ei olnud ka rohkem ideid, mida siin vabal ajal teha.

Esmaspäev oli muidu tavaline tööpäev, meile antud ülesanded olid samad, mis meil muidu juba olnud on. Saime erinevaid kooke kokku panna ja vormida erinevaid saiakesi ning kukleid.

Teisipäeval oli koristuspäev, hommikul tegime vajalikud tooted valmis ja siis pidime aitama teistel koristada. Väga palju nad meie abi ei tahtnud ja me olime vabad juba natukene peale kella 11.  Tavaliselt on meil siin tööpäevad umbes kella 14-ni. Küpsetiste osas ei muutunud ka väga midagi, tegime samasid kooke. Lisaks sain kaaluda leivatainast vormidesse ja siis pärast need Janega ühtlaseks siluda.

Neljapäeval käisin Trädgårsföringenis. See on nagu botaanika aed. Huvitavamad kohad olid seal roosiaed, mis külma ilma tõttu on suhteliselt hädiseks muutunud ja talveaed. Jällegi oleks see koht suvel vapustavalt kaunis.

Ülejäänud aja sellest nädalast veetsin ma peamiselt erineviad filme, sarju ja videoid vaadates. Tegin ka natukene vajalikke kooliasju.

Lii praktika esimene pool

Jane kirjutas eelmises postituses, mida me vahepeal siin teinud oleme ja ma tahaksin lisada siia enda vaba aja tegevused, sest päris kõike me siin koos ei tee. Niiet olge valmis mitmeteks piltideks. 😄

Esimene praktikapäev oli natukene šokeeriv ka minu jaoks, sest köök oli minu jaoks üks suur segasummasuvila. Kõik tundus väga kaootiline ja ma pole päris kindel, kas see Eestis erinevatele nõuetele vastaks. Ka oli natukene pettumust valmistav see, et meil alguses väga vähe teha lasti ja minu jaoks pole see siiani väga pagari praktika olnud. Üldiselt teeme me Janega suhteliselt samu asju, niiet töö osa ma rohkem siin postituses välja ei too.

21.11 Pärast tööd käisin üksinda vanalinna avastamas. Ronisin seal ka ühe endise kindluse (Skansen Kronan) juurde, kust avanes väga ilus vaade linnale.

22.11 Olime juba mitu korda meie Hosteli lähedal asuvast mäest trammiga mööda sõitnud ja mind iga kord huvitas aina rohkem, mis seal otsas on. Seega otsustasin pärast töödvaatama minna, kuhu seal nähtud trepp mind viib. Peab ütlema, et ma ei kahetse oma otsust. Järjekordne ilus vaade linnale. Mäe otsa oli paigaldatud erinevad istumiskohad, ka leidsin natukene rohkem teest kaugemalt mõned grillimiseks mõeldud kohad. See linn on suvel kindlasti väga ilus, kui puud on rohelised ja õues natukene soojem. Me tegelikult sattusime siia natukene halval ajal, kuigi linn on õhtul jõulutuledes väga kena.

24.11 Käisin Slottsskogenis. Trammiga on sina meie hostelist sõita umbes pool tundi, mille jooksul nägin seda osa linnast, mida ma varem näinud polnud. Park ise on üpriski suur ja seal on ka nagu miniloomaaed. Mis kõige parem - see on täiesti tasuta.

Õhtu poole läks hostelis käima tuletõrjealarm ja kõik aeti tubadest õue. Midagi tõsist õnneks polnud, tuletõrje küll tuli,aga maksimum kümme minutit pärast seda lastimeid juba tuppa tagasi. Natuke aega hiljem otsustasime Timoga lähedal asuvasse restorani sööma minna.

25.11 Maria soovitas meil üles otsida ka Rambergeti viewpoint. Me timoga otsustasime siis minna, Jane jäi hostelisse, kuna nagu ta oma postituses mainis, ei tundnud ta ennast just kõige paremini. Sinna sõit võtiis tohutult kaua aega, umbes tunni. Hiljem selgus, et kiirem viis oleks olnud sõita kesklinna ja sealt edasi teiste trammiga minna, meie aga istusime hosteli juures number kuue peale ja tegime väga suurele osale linnast tiiru peale vist. Vaade selle eest oli järjekordselt väga ilus.

30.11-02.12 Sõitsin külla Trollhättani külje all elavatele tuttavatele. Laupäeval sõitsime kuskile teise linna mu isa vana kirjasõbra tütre 18-dale sünnipäevale. Tore oli neid inimesenäha, viimati nägin neid rohkem kui kümme aastat tagasi. Muidugi alguses ma neid hästi ära ei tundnud, aga kõik teadsid mind ja see oli minu jaoks natukene veider. Käisin ka kahel kontserdil Trollhättanis olles. Üks oli perepoja esinemine ja teine pereema. Mõlemad mängivad tšellot. Väga mõnus oli üle pika aja sellist muusikat kuulata.

pühapäev, 2. detsember 2018

Keskpunkt

Eile oli täpselt pool välispraktikast läbi, seega update is in order.

I nädal

14.11
Ma pole kunagi nii kaua ära olnud kodust- kõige kauem, mis eemal olen veetnud on 10päeva- seega soovisin viimase õhtu veeta Võrus lähedaste juures. Nii saigi tehtud!

Erinevalt oma reisikaaslastest alustasin oma päeva kell 2.30, et jõuda neljaks Tartu lennujaama. Ilmselgelt jõudsin varem, aga pigem varem kui hilja. Kella 5ks istusin lennukis ning 15 minutit hiljem olime juba ootamas luba lendu tõusuks.

Helsingisse jõudsime umbes 50minutit hiljem, kus saime oodata järgnevat lendu umbes 1,5tundi. Kohaliku aja järgi jõudsime Göterburi kella kaheksaks. Ma ütlesin kohaliku, sest Rootsi on ajas 1tund taga.

Lennujaamas ootasime oma pagasi, otsisime üles bussi, mis viiks meid Göterburi keskklinna ning seal saime kokku Merikesega.

Tema juhatas meid trammiga Kvibergi, millest sai meie kodu järgnevaks viieks nädalaks. Samuti andis ta meile kätte kausta, kus on meie ühistranspordi pilet ja muud infovoldikud, millest me hiljem miskit aru ei saanud, sest kõik oli rootsi keeles. Siiski pisi-väikese idee sain Göterburist läbi piltide.

Jõudes hosteli pakkisin lahti asjad ja mõtlesin aind üht- ma olen kurnatud. Siiski ei läinud ma veel magama- otsustasime Lii ja Timoga minna ümbrust avastama, millest küll väga palju suurt välja ei tulnud, kuid saime umbes aimu, mis meil lähedal. Lõunat sõime üle tee olevas kebabi kohas ning selle vastas olevast väikesest ja väga kallist poest ostsid kaaslased snäkke.

Ülejäänud päeva ma suht magasin maha. Õhtul veel helistasin lähedastele ning siis juba valmistusin järgnevaks päevaks.

15.11

Maria, ilmselt kõige sõbralikum rootslanna, keda ma siiani kohanud (kuigi inimesed siin on väga sõbralikud) ootas meid järgmine hommik kell 6.45 all, et viia meid vastuvõtvasse kooli paariks tunniks praktikale.

Hommik oli varajane olnud, seega keegi polnud just virgas, aga eks antud eriala seda nõuabki. Koolis oli meile arvestatud pagaripraktika, mis minu arvates oli veidi raisku lastud aeg.

Ilmselt oleks see huvitav olnud, aga lihtsalt juhtus selleks päevaks nii, et õpetaja ja paljud õpilased, kas ei osanud või ei julgenud inglise keeles suhelda, seega meil ei jäänud muud üle kui vaadata ja siis oodata, kas pöial üles või alla. Samuti oli neil väga palju tööd ja samal ajal toodeti erinevaid tooteid ehk otseselt ei saadud meiega tegeleda- olime rohkem lihtsalt seal teistele tüliks ja võibolla mõnele abiks, kui aitasime neil miskit ära teha (kuigi väga algaja tasemel).

Kõige huvitavam oli ilmselt, kui meid saadeti umbes pooleks tunniks kõrvalklassi (tundus kondiitriklassi moodi, kuid hiljem öeldi, et rohkem nagu universaalne klass). Sealne õpetaja rääkis ülima lihtsusega inglise keelt, oli humoorikas ning võttis tundi vabalt. Tema käest õppisime, kuidas teha martsipanist roosi.

15 minutit enne 12 saime tundidest vabaks. Me läksime kõrvalmajja sööma koos Merikesega. Lõuna ajal selgitas ta paljusid asju meile, mis rootsis tava ja mis mitte. Samuti sai räägitud erinevatest asjadest, mis eestis muutunud. Juttu tuli ka võrkpalli mängust, mis lähitulevikus toimub rootslaste ja eestlaste vahel.

Peale lõunat allkirjastasime dokumendid ning tegime Mariaga kiire kooliekskursiooni. Siis lahkusime linnatuurile, kus ta näitas meile kõige rohkem külastatavaid kohti- kooli kõrval nägime "klouni" maja ning käisime näiteks 'kalakirikus', mis on vana kirikuhoone, kus asub nüüd veeloomade turg.

Umbes kahe ajal saime hosteli tagasi suunduda, peale seda, kui Maria meile näitas ette ühe odavama toidupoe, ning ega väga palju siis enam ei teinud- reisiväsimus oli siiani olemas.

16.11

Reedet ei alustanud nii vara. Meil oli plaanitud kohata praktikakohtadega, seega see oli põhiprioriteet. Alustasimegi Chapman's Konditoriga, kus mina ja Lii saime omale järgnevateks nädalateks praktika koha. Esmamulje oli kodune ja hea- Terje, kohviku juhataja, on eestlane ning väga vastuvõtlik.

Kauaks me pidama sinna ei jäänud, leppisime vaid kokku aja, mil me tööd alustame ja juba liikusime me Haga poole.

Haga on Göterburi niinimetatult vanalinn. Seal oli imeilus jalutada ja rääkida Mariaga oma koduloomadest ning muudest huvitavatest asjadest.

Siis liikusime me taas kooli poole. Kuna reedel oli meile samuti lubatud tasuta lõuna kooli poolt, siis meie seda võimalust käest ei andnud ja läksime taas kooli kõrvalmajja asuvasse restorani.

Lõuna ajal õppisime Mariaga me üksteist tundma. Kuna meil kiiret polnud, siis saime rahulikult maast ja ilmast rääkida.

Siis suundusime me Timo praktikakohta Comfort Hotelli. Kogu sisustus nii hotelli fuajees kui ka restoranis õhkas väga moodsat ja lahedat keskkonda. Olin isegi veidike kade, et talle nii lahe koht leiti, kuid uskusin, et väike kohvik on ka super.

Kui tähtsad jutud said räägitud, siis liikusime praami peale. Rootsis on praamid ühistransport- need liiguvad ühest linna otsast teise. Täpselt selline oli ka meie plaan- sõitsime ühest linna otsast teise ja siis tagasi.

Kesklinna jõudes läksime Nordstani, kus saime Mariaga käidud aasia poes. Küll oli palju nuudleid!

Kui me kolmekesi jäime, otsustasime kiirelt üle vaadata, mis meile Nordstan pakub, seega kaubanduskeskusele sai väike tiir tehtud. Lõunasöögi sõime keldrikorrusel sushikohas ja siis liikusime me juba hosteli.

Ülejäänud õhtu otsustasin puhata.

17.11

ME SAIME SISSE MAGADA!

See oli super tunne, vähemalt mulle. Miskipärast ei suutnud ma väga hästi magada hostelis ning unetus andis tunda.

Läksime Universiumi, Rootsi niinimetatud Ahhaa'sse. Juba esmamulje oli väga vinge, hoone kõrval oli suur dinosaurus. Universiumis käisime läbi veekogude, metsiku looduse ja vihmametsa- ja seda kõike koos teiste elusolenditega.. Ja ma ei räägi inimestest.

Saime ka külastada kosmost ja ruumi, kus oli tervisele suurt rõhku pandud.

Otsustasime peale Universumi, et teeme linnast paar pilti esimeses Gothia Tornis 23ndal korrusel asuvas restoranis. Vaade oli vapustav!

Jalutasime ka Poseidoni kujuni, mida Maria mitme päeva vältel soovitas külastada. Sealt liikusime edasi Feskekôrka, 'kalakirikusse', et osta sealt lõhe, et saaksime kolme peale õhtusöögi valmistada.

Taas sai otsustatud lõunat süüa väljas ning valituks osutus Pizza Hut. Erinevalt kõigi meie arvamustele on tegemist korraliku restoraniga. Samas pitsa oli ootamist väärt!

Kõhud täis suundusime hosteli ning tegelesime oma asjadega. Õhtul saime kõhud täis tänu Timo kokkamisoskustele ja maitsvale lõhele.

18.11

Ega miskit palju päeva kohta kirjutada ei saagi.

Kõrvalmajades või -hallides, kuis iganes saab kutsuda, toimub iga nädalavahetus turulaadne asi, seega käisime vaatasime, mis seal pakutakse. Asi tundus vähe kahtlane- elektroonikat oli üli palju ning kuigi ühelgi asjal hindu polnud, ei usu, et tegemist oli uute või originaal toodetega.

Kuna minul tekkis väga suur peavalu sel päeval, siis tegin ma lõunase uinaku ning põhimõtteliselt istusin ülejäänud päeva arvutis, erandiks köögis käimine.

II nädal

19.11-23.11

Ei pea arukaks igast üksikust päevast kirjutada, sest töö on töö ning üldiselt olid kõik päevad suhteliselt sarnased.

Esmaspäeval alustasime päeva kell 8.00, edaspidi leppisime kokku, et läheme kohale kella 7ks.

Ausalt öeldes polnud ma peale esimest päeva just usin tagasi tööle jooksma- kuigi kohvik jättis väga hea mulje väljast, ehmatas mind veidi köök ära. Põhimõtteliselt pidin terve esimese nädala meelde tuletama, et tegu on eluga ning ilmselt on normid rootsis leebemad kui eestis.

Samuti tegi mind esimesel nädalal pahuraks asjaolu, et ega meile väga tööd ei antud ning suure osa päevadest ootasime või vaatasime teiste tööd pealt. Lisaks uurisin kohe alguses, kas pildistamine on okei, millele sain jaatava vastuse, kuid edaspidi on vaadatud natuke kurjema pilguga kui soovin pilte teha.

Kõik oli samas enesestmõistetav, Terje soovis meid tundma õppida. Ilmselt väsimus eelnevast nädalast polnud kadunud ning surus end sellesse nädalasse, mis muutus kõik veidike kurvemaks.

Kokkuvõttes, mis ma sel nädalal teha sain:

• martsipanist porgandeid ja lilli teha
  • määrida kooki
  • kaunistada ja tarretada kooki
  • pritsida tükikooke
  • valmistada 6 erinevat küpsisetaigent ning hiljem küpsised vormida
  • erinevaid täidis- ja kattekreeme valmistada
Pean ennast üpris heaks õppijaks, seega enamik trikke-nippe märkasin ja võtsin omaks juba esimesel nädalal.

Päevade lõpus läksin üldiselt kohe hosteli ning puhkasin. Vahel harva käisin ka läbi teisest avastatud poest, Coop'ist, et miskit süüa osta, kuid siiski siiani varajane hommik oli mulle harjumatu.

24.11-25.12

KOGU nädalavahetuse ma puhkasin. Ma ei jaksanud mitte kuskile minna. Samuti tundsin end veidi haiglasena ja ei tahtnud riskida haigeks jäämisega.

III nädal

26.11-30.11

Käesolev nädal algas juba praktika kohas positiivsemalt- olen harjunud varajaste hommikutega ning tööl on palju rohkem võimalik teha, mis vähendab köögis niinimetatud tühja tiksumist, mis kõige rohkem motivatsiooni ära röövib.

Sel nädalal sain teha:

• küpsiseid
  • martsipanist voolida roose ja puuvilju
  • värvipüstoliga värvida eelnevalt mainitud puuvilju
  • kaunistada torte (kaasaarvatud täitsa üksi tellimustort)
  • kaunistada piparkooke nii glasuuri kui ka šokolaadiga
  • pritsida tükikookidesse täidist
  • keeksitaigent valmistada ja vormidesse kaaluda
  • valmistada Rootsi kuulsat Prinsesstårta ehk printsesstorti
  • vormida saiakesi
  • vormida fritüürimiseks kasutavat taigent

Natuke aega raiskav on üksikasjalikult kõike kirjeldada, mis praktikal oleme teinud. Pluss ma muutuks liiga tehnoloogiliseks ka siis, seega peavad pildid oma töö tegema.

Juba enesestmõistetav miks, aga sel nädalal sai palju rohkem teha. Näiteks koogid, mida eelnev nädal saime ainult kaunistada, sel nädalal saime päriselt kihte kokku panna.

Me oleme kööki rohkem tundma õppimas ning oskame palju rohkem. Samas olen märganud, et valmistatakse umbes viit-kuut põhiasja ning hetkel südamest loodan, et need ei jää ainukeseks, mis saame õppida nende viie nädala jooksul.

Muidugi tuleb meeles pidada, et suurem osa action'ist on enne meie saabumist ära- põhjus ka miks me varem ei tööta, Terjel poleks lihtsalt aega meid juhendada ning saaksime aind pealt vaadata (ja ette jääda).

01.12-02.12

Kauaoodatud nädalavahetus!

Mõtlesin, et peaks miskit see nädalavahetus tegema- ei tahaks ka kõik aja hostelis kükitada. Seega saigi teoks plaan minna laupäeval kunstimuuseumi ja -halli.

Võiks öelda, et ootasin rohkemat, kuid olen rahul, et läksin. Nägin väga palju uut ja huvitavat, seejuures ka väga sümboolseid asju.

Kunstikollektsioon on tohutult suur- koguni kuus korrust- ning kõike seda läbi kõndida oli meeletult keerukas. Kuigi oli kõike näha, romantismi, realismi, abstarkti, meeldis mulle kõige rohkem kaasaja kunst esimesel korrusel.

Ideeks oli lühidalt: "miski pole jääv".

Lõunat sõin esimest korda kurikuulsas Burger King'is- tunnistan, toit on parem kui McDonaldis, kuid nii paljut raha see ei vääri.

Kondasin veel veidike linnas ringi ning siis tagasi hosteli, kus hakkasin vaheldumis puhkamise ja kodutöödega tegelema.

Täna, pühapäev, on puhkamispäev- kavatsen istuda suurema osa ajast hostelis filme vaatades või väga aegamööda tulevaid kodutöid tehes.

Õhtul kavatsen poodi minna, et järgneva nädala söök ära osta.

Siiani on kõik suhteliselt chill. Eks me näe, mis järgmised 2,5 nädalat toovad.