pühapäev, 16. detsember 2018

Timo töö

Kui ma esimest korda läksin oma töökohta siis ma olin väga vaimustuses. Minu jaoks oli juba nii söögiala kui ka köök vägevad, kuna pole enne restoranis tööd saanud teha. Restoran ise oli väga tugeva aasia mõjutusega ehk väga palju kasutati chillit, ingverit jne. Kõik toidud A La Carte poole peal tehakse kohapeal valmis, midagi ei kasutata valmis tehtud ja külmutatud. Kõik tooraine on Rootsist ainult need mida ei ole siit võimalik saada on tellitud mujalt. Näiteks seened mida kasutatakse on 20 km kauguselt ühest pisikesest farmist, kõik käsitsi korjatud. Kanaliha on sammuti siit lähedalt ja kõik on vabakasvatus mitte puuri omad. kalad kõik mida kasutatakse on püütud käsitsi õngega mitte suurtes kogustes võrkudega. Majoneese on neil 7 erinevat ja need on kõik ise tehtud. karbid mida nad pakuvad on siis samast püütud. Leiva küpsetavad nad ise. Restoran isd on tegelikult päris kallis, eelroad on 8-23 euroni, pearoad 20-38 euroni ning magustoidud 4-14 eurot.
    Pildiotsingu ogbg restaurang tulemus
Köök oli tegelikult pisike aga kõik mahtusid sinna ilusti ära. Üks pool oli A La Carte oma ja teine siis lõunasöögi oma. Huvitav oli ka see, et köök oli avatud. Minu jaoks oli huvitav see, et Rootsis ei ole kohustuslik kanda mütsi köögis.






Esimesel nädalal olin ma abis jõululaua tegemisega.Ehk tööl olin ma hommikul 8.00-16.00. See kujutas endast ette Rootsi erinevaid toite mida siis tulid suuremad grupid (Firnad jne.) sööma. See maksis ühele inimmesele 50 eurot pluss jook. Me tegime neile külma laua, sooja laua ja magustoidud. Söök oli laudadel ehk nagu Rootsi laud mida me täitsime koguaeg.
 Pildiotsingu ogbg restaurang tulemus
Teisel nädalal olin ma õhtuses vahetuses ehk A La Carte. Tööle läksin ma 13.00 ja olin kuni kinni panemiseni ehk 23.00. ma olin esmaspäevast kuni neljapäevani 10 tundi, sest siis sain ma olla terve päeva korraga tööl. Köök on lahti 17.00-22-00. Enne seda on ettevalmistused ja peale seda tehakse köögis koristus. Iga nädal korra tehakse ka suur puhastus kus pestakse ka lagi ja ventilatsioon kõik puhtaks. Mina sain enda kohustuseks siis valmistada eelroad ja magustoidud ehk külm sektsioon. Eelroogasi on erinevaid 6 ja magustoite oli 4 erinevat. Kuna nimed neil rootsikeeles siis neid ma ei hakka nimetama.

Lõunat saime süüa seda mida pakuti see päev lõuna rootsi lauas. seda sõid kõik koos kella poole kahe paiku. Õhtust sai süüa seda mida sa ise tegid menüüst või lasid teha kokkal, ainult liha ja kala ei saanud kuna need liiga kallid. 

Kolmandal nädalal olin ma sammuti eelroogade valmistamisega hõivatud. Teisipäeval oli neil tellimus firmale kes samas majas siis töötab. nad tellisid pisikesed taldrikud neilt liha, juustu ja siis juurviljadega. teisipäeval ma pidin neid tegema 50 ja kolmapäeval 40.


Ja kuna reedel oli väga suur jõululaua tellimus siis nad küsisid kas ma olen nõus tulema hoopis reedel tööle ja aitama neid jõululauaga, natuke üle 300 inimese oli tellinud selle endale. Mina vastutasin seal sooja osa eest, ehk kui midagi hakkas otsa saama pidin köögist juurde tooma ja täitma anumad. .

Viimane nädal oli juba kuidagi kergem kuna ma sain juba aru kuidas eelroogade tegemine käib ja oskasin neid juba päris hästi teha ja ka toorainet siis valmistada. Ülemine pilt on tuunikala ja salatiga ning alumine on siis taimetoitlastele mõeldud eelroog.



Nad soovisid, et ma aitaks ka kolmapäeval neid jõululauaga aga kuna ma tundsin ennast halavasti siis ma tulin varem ära töölt et saaks kindlasti minna neljapäeval tööle kuna see oli mu viimane päev. Peakokk ütle, et ma sain väga hästi hakkama ja olin tubli.

Mulle väga meeldis see võimalus seal restoranis töötada. Kõige rohkem meeldis mulle see meeskond. Nad olid nii toredad ja abivalmis, koostöö oli väga sujuv, alati aidati kui oli vaja ja seletati mis midagi on ja kuida seda teha. Alati öeldi ka, et proovi kõike mida sa teed see on väga tähtis. Mind kutsuti ka järgmine esmaspäev sööma õhtust restorani tänutäheks ja öeldi, et võin Jane ja Lii kaasa võtta. Nad maksavad söögi kinni ja joogi peame ainult ise ostma. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar